суббота, 17 января 2015 г.

ვინ დაადგენს პედაგოგთა შეფასების კრიტერიუმებს-სახელმწიფო კომისიის შემადგენლობა ცნობილია


ვინ დაადგენს პედაგოგთა შეფასების კრიტერიუმებს-სახელმწიფო კომისიის შემადგენლობა ცნობილიასახელმწიფო კომისია, რომელმაც მასწავლებლის შეფასების და პროფესიული განვითარების სქემით განსაზღვრული სტატუსების მინიჭების წესი უნდა შეიმუშავოს უკვე დამტკიცდა. სექტემბრიდან პედაგოგები 4 კატეგორიად დაიყოფიან. ზოგადი განათლების კანონში შესაბამისი ცვლილება რამდენიმე თვის წინ შევიდა. Aris.ge-განათლება უკევ წერდა, რომ პედაგოგთა კატეგორებად დაყოფა კანონით არ იქნებოდა განსაზღვრული და ამ საკითხს სპეციალური სახელმწიფო კომისია დაარეგულირებდა. კომისია განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრომ რამდენიმე დღის წინ დააკომპლექტა, პრემიერ-მინისტრმა კი უფლებამოსილება გუშინდელ მთავრობის სხდომაზე მიანიჭა.

კომიისის წევრებს 15 დღე აქვთ იმისთვის, რომ მინისტრთა კაბინეტს ყველა ის კრიტერიუმი წარუდგინონ რომლითაც პედაგოგთა გადანაწილება, მათი პროფესიაში შესვლა და წინსვლა განხორციელდება.

Aris.ge-განათლებისთვის ექსკლუზიურად გახდა ცნობილი კომისიის წევრთა ვინაობა და კომისიის დებულება. ასევე, დეტალური ინფორმაცია კომისიის შემადგენლობის ვალდებულებებისა და საქმიანობის შესახებ. 

სახელმწიფო კომისიას განათლებისა და მეცნიერების მინისტრი თამარ სანიკიძე ხელმძღვანელობს და ჯამში 19 წევრისგან შედგება. მინისტრთან ერთად კომისიაში წარმოდგენილია მინისტრის ორი მოადგილეც: ლია გიგაური და გიორგი შარვაშიძე. კომიის წევრები არიან ფინანსთა მინისტრის მოადგილე - გიორგი კაკაურიძე. თბილისი საკრებულოს თავმჯდომარე - გიორგი ალიბეგაშვილი. მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის დირექტორი -გიორგი მაჩაბელი და ცენტრის ექსპერტი მანანა რატიანი. შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის კვლევისა და საგნობრივი დეპარტამენტის ხელმძღვანელი - ია კუტალაძე.

ორი წევრია წარმოდგენილი ივ.ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიდან: რექტორის მოადგილე - იოსებ სალუქვაძე და უნივერსიტეტის პროფესორი ნინო ჟვანია. ილიას უნივერსიტეტიდან განათლების სკოლის ხელმძღვანელი სოფიკო ლობჟანიძე.

სქემის ასამუშავებლად საჭირო გადაწყვეტილებების მიღების პროცესში სკოლის დირექტორები და პედაგოგებიც არინ ჩართულნი. მათ შორის თბილისის კლასიკური გიმნაზიის დირექტორი 126 -ე და 82 -ე სკოლის მასწავლებლები. პროფესიული სასწავლო ცენტრის "ლოგოსის" დირექტი - გრიგოლ მურღულია. საქართველოს პედაგოგთა და მეცნიერების თავისუფალი პროფკავშირების პრეზიდენტი - მაია კობახიძე. კონსულტაციისა და ტრენინგის ცენტრის აღმასრულებელი დირექტორი - ირინა ხანთაძე. არასამთავრობო სექტორიდან კი კომისიაში კავშირი განათლების პოლიტიკის დაგეგმვისა და მართვის საერთაშორისო ინსტიტუტის დირექტორი რევაზ აფხაზავა მიიღებს მონაწილეობას.

როგორ მოხდა წევრების შერჩევა და როგორ იმუშავებს კომისია, ამ კითხვებზე Aris.ge- განათლებას თავად განათლებისა და მეცნიერების მინისტრმა უპასუხა. 

"კანდიდატები ჩვენ შევარჩიეთ დამტკიცებით კი მთავრობამ დაამტკიცა. შერჩევის პროცესში ვიხელმძღვანელეთ იმით, რომ კომისია რაც შეიძლება წარმომადგენლობითი ყოფილიყო და ფართო სეგმენტი მოგვეცვა. ჩავრთეთ საზოგადოება, რომელსაც შეიძლება სიტყვა ეთქმოდეს პედაგოგიკაში. აუცილებელი იყო კომიის წევრებში ყოფილიყვნენ უნივერსიტეტების წარმომადგენლები რადგან აქცენტი გვაქვს გაკეთებული უმაღლესი განათლების კომპონენტზე, რადგან ვსაუბრობთ იმაზე, როგორი უნდა იყოს უმაღლესი განათლება რომელსაც მასწავლებელი გაივლის. მნიშვნელოვანია კომისიაში დირექტორების და მასწავლებლების ჩართულობაც. გვყავს როგორც კერძო, ასევე საჯარო სკოლების დირექტორები და პედაგოგები. ასევე სერტიფიცირებული და არასერტიფიცირებულებიც,"- ამბობს თამარ სანიკიძე Aris.ge-განათლებასთან საუბარში.

მინისტრი არ გამორიცხავს, რომ კომისიის შემადგენლობა გაიზარდოს. როგორც დებულებაში ვკითხულობთ თავმჯდომარეს აქვს უფლება გაზრადოს კომისიის წევრთა რაოდენობა, კერძოდ მოიწვიოს პარლამენტის წევრები, სხვადასხვა სახელმწიფო თუ კერძო სექტორის წარმომადგენლები.

რაც შეეხება კომისიას, ის მუდმივმოქმედია. შესაბამის დებულებას, რომელიც კომისიის ვალდებულებებსა და მუშაობის წესს განსაზღვრავს პრემიერმა ღარიბაშვილმა ხელი უკვე მოაწერა. 

დებულებაში ვკითხულობთ: კომისიამ უნდა განსაზღვროს მასწავლებლის სქემაში გადანაწილების წესი; განსაზღვროს სტატუების მინიჭების წესი; განსაზღვროს სტატუსების მისანიჭებლად აუცილებელი გზები და საშუალებები; განსაზღვრული სტატუსების მისანიჭებლად სავალდებულო აქტივობებისა და საქმიანობის ჩამონათვალი; განსაზღვროს მასწავლებლის დამატებითი საქმიანობის ჩამონათვალი რომელიც მას კრედიტ-ქულების დაგროვებაში დაეხმარება; განსაზღვროს კრედიტქულების შეწონვის წესი; კრედიტ ქულების გადანაწილების პრინციპები და კრედიტქულების გაანგარიშების წესი; შეფასების ქულების მიხედვით დაადგინოს კრედიტქულები და მათი დაგროვების ვადა და ყველა ეს აქტივობა დასამტკიცებლად წარუდგინოს საქართველოს მთავრობას.

აღნიშნული მოთხოვნების შესამუშავებლად კომისიას 15 დღიანი ვადა აქვს. დადგენილების პროექტის განხორციელების დედლაინად კი კომისიას 1 თებერვალი აქვს განსაზღვრული.

"გვინდა, რომ ის ჩარჩო დოკუმენტი რომელიც ერთი წლის მანძილზე მზადდებოდა დანახული იყოს სხვადასხვა კუთხიდან. ვფიქრობ, გარკვეული პერიოდის მანძილზე ეს იქნება ცოცხალი დოკუმენტი, თუმცა პერიოდულობით ცვლილებების შეტანა აუცილებელი იქნება. დასაწყისისთვის ყველა ის წინაპირობაა შექმნილი და ჩართულია ყველა ის მხარე, რომელსაც შეუძლია უზრუნველყოს სრულფასოვანი დოკუმენტაცია. სამომავლოდ კი დოკუმენეტები შეიძლება შეიცვალოს, დახვეწა დასჭირდეთ, რადგან ერთია გეგმა, და მეორე პრაქტიკიდან გამომდინარე შედეგი. ეს იყო მიზეზი იმის, რომ თავიდნვე, როდესაც კანონიპროექტში ცვლილებების განხორციელებული გვინდოდა ვსაუბრობდით, რომ კანონი ყოფილიყო ჩარჩო დოკუმენტი, ეს ინსტრუქცია კი კანონქვემდებარე აქტში გაწერილიყო რაც ნიშნავს რომ პროცესები უფრო მოქნილი იქნება,"- განაცხადა Aris.ge-განათლებასთან საუბარში განათლებისა და მეცნიერების მინისტრმა.

კომისიის მუშაობის საორგანიზაციო მხარეს მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი განხორციელებს. რაც შეეხება კომისიის წევრთა ანაზღაურების საკითხს- დებულებიდან ირკვევა, რომ დადგენილების პროექტის მიღება არ იქონიებს გავლენას ბიუჯეტის საშემოსავლო და ხარჯვით ნაწილზე. დადგენილების პროექტის მიღება არ ითვალისწინებს სახელმწიფოს მიერ ახალი ფინანსური ვალდებულებების აღებას. 

Aris.ge-განათლება გთავაზობთ კომისიის დებულებას:

ნაწილი1

ნაწილი2

Комментариев нет:

Отправить комментарий